Partner serwisu
Intermodal i logistyka

KE nie wycofuje się z ETS i zapowiada kary

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
23-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
KE nie wycofuje się z ETS i zapowiada kary
Fot. doctor_bob, morguefile.com
- Dopóki nie wejdzie w życie globalne porozumienie w sprawie emisji CO2 w lotnictwie, UE będzie egzekwować swoje prawo – PAP przytacza komentarz rzecznika KE ds. klimatu w kwestii ETS.

UE od stycznia tego roku wprowadziła system handlu prawami do emisji CO2. Obciąża on przewoźników lotniczych za połączenia lotnicze, które mają start, międzylądowanie lub lądowanie na terenie Unii Europejskiej.

Stany Zjednoczone, które maja najpotężniejszy rynek lotniczy na świecie, zapowiedziały, że nie będą respektować tych przepisów. Podobnie uczyniły Chiny, które zabroniły swoim liniom lotniczym na przystępowanie do systemu. Jak informuje PAP w środę w Moskwie zakończyło się spotkanie przedstawicieli 29 krajów, które sprzeciwiają się opłacaniu przez ich linie lotnicze unijnych pozwoleń na emisje dwutlenku węgla.

 

- Każdy kraj może zakazać swoim firmom udziału w unijnym rynku handlu emisjami, złożyć oficjalną skargę w ICAO, zaprzestać rozmów z europejskimi przewoźnikami w sprawie nowych tras albo nałożyć opłaty odwetowe na unijnych przewoźników - wymienił w środę możliwe środki odwetowe ze strony krajów trzecich wobec UE - PAP za Reuterem przytacza wypowiedź rosyjskiego wiceministra transportu Walerija Okułowa.

 

Jednak za brak pozwoleń na emisję CO2 dla przewoźników korzystających z unijnych lotnisk grożą kary finansowe, a nawet zakaz lotów. Kara wynosi euro za tonę ekwiwalentu CO2, a terminem rozliczenia się przewoźników z pozwoleń za 2012 rok jest 30 kwietnia 2013 r. - podaje PAP.

Jak informuje agencja kolejne spotkanie koalicji przeciw unijnym pozwoleniom na emisje CO2 w międzynarodowym lotnictwie ma się odbyć latem w Arabii Saudyjskiej.

 

Dla portów lotniczych ETS jest równie niekorzystny, co dla linii lotniczych. Przewoźnicy, chcący oszczędzić na podatku, będą starali się omijać Europę, jeśli tylko trasa będzie mogła na to pozwolić albo korzystać z lotnisk państw ościennych.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5